Marjolein aan de wandel naar Santiago de Compostela

Al een ruime week onderweg

Jongens, jongens, wat een ervaringen........ en dat in slechts een week. Ik weet niet wat ik het eerst en wat ik het laatst moet vertellen.

Okee, als eerste toch wel: ik vind al jullie reacties echt superleuk om te lezen. Het is erg fijn om te merken dat er zoveel mensen met me meeleven en meelezen! Zondagochtend kon ik bij iemand thuis heel even snel m'n site checken voor de berichtjes, maar had ik helaas geen tijd om ook een verhaaltje te schrijven.

Tja, en dan...... Wat ontzettend leuk is aan de reis tot nu toe, zijn de bijzondere ontmoetingen. Ik zit nu bijvoorbeeld bij een Amerikaans gezin in Venlo. De vrouw,Wendy,kwam ik gisteren in Swolgen tegen. Zij was een etappe vanhet Pieterpad aan het lopen. Ik wasal op zoek naar m'n logeeradres en zij moest bijna de bus naar Venlo halen, dus veel tijd om te kletsen hadden we niet. Maar vandaag in Venlo ontmoetten we elkaar weer en bood ze me een drankje aan. Toen ik vertelde een internetcafe te zoeken, nodigdeWendy me bij haar thuis uit om m'n blog bij te werken.... en hier zit ik.

Vorige week in Millingen a/d Rijn (wat feitelijk onjuist is omdat Millingen aan een kanaal ligt, ja, ja, echt waar Wouter en Bart) ook zo'n heerlijke spontane ontmoeting gehad. Op de pont ontmoette ik de net genoemde Wouter die op weg was naar de ook net genoemde Bart. Met z'n drieen hebben we even een terrasje gepakt en toen ik wilde opstappen om naar een VVV te gaan (ik moest nog een overnachtingsplek regelen), maakte Bart me er op attent dat die in Millingen niet te vinden zou zijn. Toen bij hem thuis op de computer maar even een B&B gezocht en en passant kreeg ik ook een warme maaltijd voorgezet!!! Heel melige gesprekken gehad en dubbel gelegen van het lachen.

Een laatste leuke ontmoeting die ik ook nog even wil vermelden is die met het echtpaarBea en Tom. Zij lopen het hele Pieterpad van noord naar zuid in ongeveer een maand. Ergens onderweg hadden we elkaar al eens goededag gezegd en in Gennep bleken we bij dezelfde gastvrouw te slapen.De volgende ochtend een klein stukje samen opgelopen, maar toen toch weer ons eigen ritme gezocht (ik pauzeer iets eerder). Maar sinds zondag komen we elkaar op allerlei terrasjes telkens weer tegen en hebben we al hele leuke gesprekken gehad.

Nou, om dit soort ontmoetingen is het dus nu al een zeer geslaagde reis. Verder geniet ik ook heel erg van het gevoel van vrijheid en van de natuur. Het buiten zijn is heerlijk, het wandelen gaat goed en overnachtingsplekken zijn tot nu toe goed te vinden.

Ik wens jullie ook allemaal weer een hele fijne week en nogmaals bedankt voor alle leuke reacties.

Liefs, Marjolein

Reacties

Reacties

Charlotte

Ha Marjolein,
Er wordt geroepen. Marjolein heeft geschreven!
Dus meteen even lezen.
We hadden net vanmiddag besproken dat je inderdaad rond de koers van Venlo zou moeten zijn. Als rechtgeaarde Venlonaar (Venlo, zô'n stad zoë besteit d'r maar ein, met ein schoën stadhoës. ...ga ik dan direct zingen) vind ik dat toch wel een grappige gedachte.
Wat leuk, al die ontmoetingen. Het klinkt tot nu toe als een zeer geslaagde wandeltocht. Zet m op richting het zuiden! enne.......haaije he. Charlotte

Ineke "de buuv"

Goed om te lezen dat het tot nu toe allemaal voorspoedig verloopt. Die onverwachte contacten zijn vast erg leuk en zorgen er misschien ook wel voor dat je niet al te veel in je eentje bent. Heel veel succes verder, hoor, we volgen je berichten!! knuf, Ineke

Martin en Ricky

Hallo Marjolein,
Leuk om je zo te kunnen volgen en wat fijn dat het weer "terrasweer"is geworden.
Ja, die ontmoetingen zijn inderdaad bijzonder. We hopen dat er nog veel volgen.
We blijven je lezen!
Groeten
Martin en Ricky

Ruud L2

Hoi Marjolein. Je realiseert je toch wel dat het de bedoeling is dat je in SdC aankomt en dat wij je ook weer op tijd terug willen zien. Dus niet te vaak op terrasjes zitten hoor. Dat gaat allemaal af van je gemiddelde wandel snelheid haha ;-)
Veel plezier in Belgie. Ben benieuwd wie en wat je daar allemaal tegen gaat komen.

Betsy, je eerste overnachting adres.

Leuk dat je zo enthousiast bent, ik leef met je mee .

Harrie en Luci

Hallo Marjolein,
Wat een leuke mensen ontmoet je onderweg,leuk om het te lezen.We kunnen je nu een maand niet volgen ,want we gaan naar Normandie.We wensen je een hele goede wandeling en veel leuke ontmoetingen.We zijn benieuwd waar je bent als we terug zijn.
groetjes Harrie en Luci

Betsy.

Marjolein fijne uren en vrijheidsgevoel toegewenst, ik geniet en leef met je mee.
Liefs Betsy uit Warnsveld.

Betsy.

Geniet ervan en heb maar veel bijzondere ontmoetingen.
Wens je goed wandelweer toe, groetjes Betsy.

Wendy

Marjolein,
It was wonderful to meet you, a special meeting indeed! Hope you have a tailwind all the way to Santiago.
Happy trails,
Wendy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!